Wednesday 13 January 2016

Zoom in Melaka : Taman Botanikal, Ayer Keroh

Assalamualaikum readers..

Cari tempat untuk beriadah? Atau saja nak jalan-jalan dengan family? Pergilah Taman Botanikal yang berdekatan dengan Taman Buaya, Zoo Melaka & PLKN Ayer Keroh. Entrance fee is free.

Kawasan memang besar dan hutan simpan. Udara nyaman dan tenang je. Ada pelbagai riadah boleh dilakukan seperti berjalan 10000 langkah, jogging, berbasikal yang terbaru ada skytrek.

Kalau buat 10k langkah tu, nak-nak dengan kawan sekepala, sepanjang jalan 10k tu macam-macam cerita boleh kekuar.hahaha.. Sambil tu boleh baca fakta-faka yang ada disepanjang jalan. Memang seronok.

Selain daripada beridah, ada juga pengantin yang ambil gambar (outdoor photoshoot). Selain tu, boleh bawa anak-anak sebab dalam tu ada banyak dinasour.  ✌

Sebelum masuk ke dalam

Ada dinasour

Cicak kobeng..hehe






Ada mammoth

Cave

Ni cerita arnab vs kura-kura

Ni cerita sang kancil & buaya



Sebenarnya ada banyak lagi gambar dan cerita rakyat yang dijadikan statue. Kami pun seronok, budak-budak pun seronok. Rasa macam betul-betul pergi tengok dinasour sebab size yang besar. Korang pun pergi lah bawak anak-anak. Luangkan masa bersama, apa orang kata Quality Time. Ok lah setakat sini sahaja. Harap dapat membantu.





- The end -

No comments:

Post a Comment

Lilypie Trying to Conceive Event tickers
Daisypath Anniversary tickers